Portal Rejestrów Sądowych już działa

20 lipca 2021

Portal Rejestrów Sądowych ruszył 1 lipca 2021 r. Od tego dnia sądy przyjmują wnioski o ujawnienie zmian w rejestrze przedsiębiorców KRS tylko w formie elektronicznej.

 

Zapowiadana od dawna elektronizacja postępowania rejestrowego weszła w życie 1 lipca 2021 r. Zmiany jakie przyniosła nowelizacja ustawy z 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym szczegółowo opisywaliśmy tutaj. Warto tu jedynie przypomnieć, że w świetle nowych przepisów wnioski o wpis zmian w rejestrze przedsiębiorców mogą być składane wyłącznie elektronicznie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, tj. Portalu Rejestrów Sądowych.

 

Portal Rejestrów Sądowych (PRS) jest nową platformą internetową, która umożliwia m.in. składanie i przesyłanie drogą elektroniczną wniosków, załączników i dokumentów do sądów rejestrowych lub Centralnej Informacji KRS oraz odbieranie korespondencji z sądów i Centralnej Informacji KRS. Przyjrzyjmy się zatem jak działa i jak wygląda tak ważny – z punktu widzenia przedsiębiorców – system.

 

Przede wszystkim należy podkreślić, że Portal Rejestrów Sądowych ma przejrzystą szatę graficzną i jest przyjazny dla użytkowników. Intuicyjnie prowadzi korzystających poprzez kolejne kroki służące poprawnemu złożeniu stosownych wniosków i pomaga uniknąć najczęstszych błędów m.in. pozostawiania pustych pól, których wypełnienie jest obligatoryjne.

 

W celu złożenia do sądu rejestrowego elektronicznego wniosku o wpis do KRS należy posiadać konto w Portalu Rejestrów Sądowych.  Możliwość założenia konta w Portalu mają jedynie użytkownicy posiadający kwalifikowany podpis elektroniczny, Profil Zaufany lub e-dowód.

 

czytaj także.

Fundacja rodzinna jako akcjonariusz dominujący spółki publicznej - artykuł w Parkiecie

27 lutego 2025

Zobacz więcej

Wejście w życie obowiązku korzystania z e-Doręczeń

22 stycznia 2025

Zobacz więcej

Ostatniemu piastunowi najtrudniej opuścić pokład

21 stycznia 2025

Zobacz więcej

Szanowni Państwo,

w ostatnich dniach w sieci pojawiły się fałszywe e-maile podszywające się pod naszą Kancelarię. Często zawierają one załącznik w formacie .pdf, który nie pochodzi od nas.

Prosimy o szczególną ostrożność i dokładne sprawdzanie adresu nadawcy. Oficjalne wiadomości Kancelarii RKKW są wysyłane wyłącznie z adresów w domenie rkkw.pl. Jeśli otrzymają Państwo podejrzaną wiadomość rzekomo pochodzącą od nas z innego adresu, prosimy o zgłoszenie tego na office@rkkw.pl.

W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa sprawa została zgłoszona do Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

W razie wątpliwości zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z naszym prawnikiem lub biurem Kancelarii w celu zweryfikowania autentyczności wiadomości.