Sukces Klienta RKKW w sprawie o ochronę dóbr osobistych

11 sierpnia 2021
Aneta Pankowska

Sąd Okręgowy w Warszawie udzielił zabezpieczenia roszczeń o ochronę dóbr osobistych Klienta Kancelarii RKKW. Sąd nakazał wydawcy hotelarskiego portalu branżowego zamieszczenie przy pięciu artykułach oraz w treści jednego posta na prywatnym profilu redaktora naczelnego na Facebook’u, wzmianki informującej, że treści tam zawarte mogą naruszać dobra osobiste w postaci dobrego imienia i godności Klienta oraz że w sprawie tej toczy się postępowanie sądowe. Wzmianka ta ma być umieszczona w ramce nad artykułem, na górze strony, w widocznym miejscu, powyżej innych treści i bez zastosowania zabiegów umniejszających jej znaczeniu, randze i powadze. Odpowiednio, na Facebook’u, wzmianka ma być zamieszczona w poście, ponad pozostałą treścią i ma być dostępna publicznie (a nie jedynie dla grona znajomych użytkownika). Wzmianki będą widoczne przez cały czas postępowania sądowego.

 

Klientem Kancelarii jest znany w branży, doświadczony specjalista, obecnie pełniący rolę Prezesa Zarządu dużej spółki z branży hotelarskiej. Pozwany, w artykułach na swoim portalu, głosił nieprawdziwe i naruszające dobre imię i cześć Klienta informacje. Przypisywał mu między innymi złe zarządzenie i działanie na szkodę spółki.  Pomówienia uzupełnione były uwłaczającymi porównaniami, oddziaływującymi na wyobraźnię czytelnika grafikami/okładkami i mocnymi w przekazie nagłówkami.  Niektóre wypowiedzi pod adresem Klienta Kancelarii nosiły znamiona hejtu. Wydawca działał w celu zyskania popularności i zaszkodzenia dobremu imieniu Klienta Kancelarii. Nie bez znaczenia pozostawał także osobisty, jednoznacznie negatywny stosunek wydawcy (a zarazem autora oraz redaktora naczelnego) do Klienta.

 

Prawnicy Kancelarii wykazali interes prawny w uzyskaniu zabezpieczenia i uprawdopodobnili roszczenia Klienta. Sąd uznał, że wykazane zostało, iż doszło do naruszenia dóbr osobistych Klienta, a rozpowszechniane treści mogą być nieprawdziwe, a nawet – w niektórych przypadkach – należy je uznać za hejterskie. Konieczne jest zatem przekazanie odbiorcom tych treści wyraźnej informacji o konieczności podchodzenia do publikacji z dużą dozą ostrożności oraz krytycyzmu.

 

Klienta w sporze reprezentuje radca prawny Aneta Pankowska – Partner w Kancelarii RKKW. W sprawę zaangażowany jest ponadto prawnik Michał Czerwiński.

czytaj także.

RKKW broni klienta przed wysokim roszczeniem odszkodowawczym

8 marca 2024

Zobacz więcej

Bronimy Klienta przed szantażem korporacyjnym

6 lutego 2024

Zobacz więcej

Wspieramy reorganizację grupy kapitałowej

15 lutego 2024

Zobacz więcej

NDA jako podstawa do rozpoczęcia negocjacji

22 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Skuteczna obrona Klienta RKKW przed zarzutami popełnienia przestępstwa związanego z ochroną infrastruktury krytycznej

18 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Puste faktury a odpowiedzialność karna

16 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Greenwashing

10 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Projekt ustawy o ochronie sygnalistów przyjęty przez Radę Ministrów

10 kwietnia 2024

Zobacz więcej

Wspólny sukces dwóch zespołów Energetyki i Infrastruktury

25 lutego 2024

Zobacz więcej

„Sygnaliści” oficjalnie w projekcie ustawy

15 marca 2024

Zobacz więcej

'Ustawa o ZUS' a uchwała Sądu Najwyższego

19 lutego 2024

Zobacz więcej

DEEPFAKE - kiedy AI wpadnie w ręce przestępców

14 lutego 2024

Zobacz więcej